Tjänster

Operativt och strategiskt stöd inom kommunikation.

Innehållsproduktion

Att skapa innehåll som lockar och fångar intresset är en stor konst. Innehåll ska vara anpassat med budskap som ligger i linje med organisationens värderingar och mål och kunna vara både säljande och informativt. När det dessutom är inkluderande och normbrytande når det verkligen ut till hela målgruppen. Exempel på innehållsproduktion:

  • artiklar
  • intervjuer
  • sociala medier
  • pressmeddelanden
  • årsredovisning m.m.

Strategi och ledningsstöd

Förändringar och plötsliga händelser kräver ofta extraordinära kommunikationsinsatser.

Vid förändringar, påtvingade eller valda, sätts extra hög press på ledningen. En grundregel är att kommunikationen måste vara välplanerad, genomtänkt och nå rätt mottagare. Här måste alltid extra vikt läggas vid att information når ut till alla som identifierats som intressenter och mottagare.

Föredrag och inspiration

När många individer tar till sig samma budskap uppstår en kraft som kan förändra världen. Det gör budskapet till vårt viktigaste medel för påverkan. Budskap är något som vi medvetet kan formulera och förmedla. När mottagarna tar till sig budskap, när det förankras och accepteras, då skapas kraft, energi, motivation, inspiration, engagemang.

Event och opinion

De flesta organisationer har något intressant att berätta med många möjligheter att skapa intressanta historier.
Vill ni synas mer i redaktionell media? Arrangera effektfulla events? Driva opinion för era frågor?

 Utgångsläget är att hitta det som är intressant hos er, det gäller att ställa rätt frågor och att paketera på rätt sätt. Undersökningar och rapporter underlättar förstås.